RESURSE
Îmbunătățirea practicilor și politicilor publice anti-corupție în RomâniaSugestii si masuri recomandate privind importanta crearii
Platformei Ombudsmanului National Anti-Coruptie si declansarea programului national educativ non-formal privind prevenirea coruptiei
~ document draft supus dezbaterilor din cadrul Conferintei Europene ~
La ora actuala, conform estimarilor oficiale recente ale Comisiei Europene, nivelul de pierderi finaciare la care a ajuns UE in urma extinderii coruptiei se cifreaza la cel putin 120 miliarde Euro anual. Desigur, coruptia reprezinta un termen destul de generalist si de vag cata vreme se poate referi de la simpla mita sau “atentie”, oferita unui functionar public la evaziuni fiscale majore pe baza traficului de influenta, abuzuri profitabile pecuniar, devalizari programatice de banci sau credite deliberat acordat drept neperformante etc.
De ce nu reușește România să adere la OECD: criteriile pe care nu le îndeplinește și ce e de făcut
~ Preluare din articolul Dlui Victor Bratu
sursa: http://cursdeguvernare.ro~
Aderarea României la OCDE reprezintă un obiectiv major al politicii externe române încă din 2004.
După 7 guverne perindate pe la Palatul Victoria și 13 ani de la data stabilirii acestui obiectiv, perioadă în care OECD a primit de 2 ori (în 2004 și 2012) noi membri, România încă așteaptă o decizie favorabilă.
Potrivit unui raport OECD din decembrie 2016, așteptarea pare că va fi de durată și nu depinde în primul rând de consensul membrilor organizației, ci chiar de România, care are semnificative restanțe de la îndeplinirea criteriilor de aderare.