RESURSE
Îmbunătățirea practicilor și politicilor publice anti-corupție în RomâniaSugestii si masuri recomandate privind importanta crearii
Platformei Ombudsmanului National Anti-Coruptie si declansarea programului national educativ non-formal privind prevenirea coruptiei
~ document draft supus dezbaterilor din cadrul Conferintei Europene ~
The scourge of corruption has plagued Romania’s development for many years. With nearly universal public approval, powerful law enforcement tools have been deployed to fight it. However, without adequate checks and balances, powerful tools can be misused for personal or institutional gain, placing public trust and consent at grave risk. In order to preserve the anti corruption legal and practical anti corruption system against any potential type of abuse, we decided to organise this conference in view of ensuring continuing public acceptance of the vital importance of preventing and corruption combat for economic growth, social cohesion and social stability.
De ce nu reușește România să adere la OECD: criteriile pe care nu le îndeplinește și ce e de făcut
~ Preluare din articolul Dlui Victor Bratu
sursa: http://cursdeguvernare.ro~
Aderarea României la OCDE reprezintă un obiectiv major al politicii externe române încă din 2004.
După 7 guverne perindate pe la Palatul Victoria și 13 ani de la data stabilirii acestui obiectiv, perioadă în care OECD a primit de 2 ori (în 2004 și 2012) noi membri, România încă așteaptă o decizie favorabilă.
Potrivit unui raport OECD din decembrie 2016, așteptarea pare că va fi de durată și nu depinde în primul rând de consensul membrilor organizației, ci chiar de România, care are semnificative restanțe de la îndeplinirea criteriilor de aderare.