Sesiune de informare si training - Timisoara, 24 martie 2006

EUROLINK - House of Europe

 

Cum sa ne pregatim in vederea integrarii in Piata Unica si

pentru a utiliza Fondurile de Pre-Aderare si Fondurile Structurale?

 

in cadrul ciclului: Sesiuni de Informare si Training -

proiect realizat cu sprijinul Ministerului Integrarii Europene, al

Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, al

Agentiei Romane pentru Investitii Straine si al

Camerei de Comert si Industrie a Romaniei

 

Argument

Program

Comunicat de Presa

Beneficii sponsori

       
 

Parteneri locali:

 

 

 

 

Prefecturile Judetelor Arad,Caras-Severin, Hunedoara si Timis

Consiliul Judetean Timis

Agentia de Dezvoltare Economica si Sociala Timis

Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara

Parteneri media:

 

 

 

 

TVR Timisoara

 

Radio Romania Actualitati

 

 

 

 

 

EU.RO.COM

 

 

 

 

 

Comunicatii Mobile

 

Sponsori:

 

 

Prim Consulting Group

 

   

 

 

Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen

 

 

Hahui si Asociatii

 

 

Alpha Bank

Traineri si moderatori:

Av. Mihaela ION

Av. Radu CULIC

Mircea BOTA

Sever AVRAM

Viorel MUNTEANU

 

 

 


Argument

 

 

Cum sa ne pregatim in vederea integrarii in Piata Unica si

pentru a utiliza Fondurile de Pre-Aderare si Fondurile Structurale?

 

TIMISOARA, 24 martie 2006

 

 

 

Dupa cum arata revista “EUROLIDER” (ianuarie 2006), Comisarul European  pentru Extindere a anuntat ca Romania nu este indeajuns pregatita pentru accesarea Fondurilor Structurale si de Coeziune, iar intr-un articol publicat pe site-ul “Southeast European Times”, se estima ca prin programele ISPA, PHARE şi SAPARD s-au cheltuit doar 10 pana la 20 de procente din fondurile disponibile pentru Romania.

 

In cadrul Programului National de Pregatire pentru Aderare a Mediului de Afaceri, coordonat de Ministerul Integrarii Europene, si in colaborare cu Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS) si Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), EUROLINK - Casa Europei inaugureaza seria de sesiuni de informare, training si consiliere privind Fondurile de Pre-Aderare si Fondurile Structurale, la sediul Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara, in data de 24 martie 2006.

 

Sesiunea se bucura de sprijinul unor parteneri locali, precum: Prefectura Judetului Timis, Consiliul Judetean Timis, Oficiul Teritorial Timisoara al ANIMMC, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara si Agentia de Dezvoltare Economica si Sociala Timis (ADETIM). 

 

In programul sesiunii se regasesc teme destinate pregatirii mediului de afaceri si comunitatilor locale din judetele Arad, Caras-Severin, Hunedoara si Timis, incluzand masuri active pentru perioada post-aderare, prezentarea fondurilor europene destinate Romaniei si a Programului Operational pentru sectorul IMM „Cresterea Competitivitatii Economice”, realizarea studiilor si investigatiilor tehnice, calcului de fazabilitate, analizei de risc, modalitati de raportare si audit pentru proiectele cu fonduri europene, precum si discutii directe cu participantii interesati sa depuna astfel de proiecte. Lectorii si moderatorii invitati sunt reprezentanti ai ministerelor si agentiilor responsabile pentru implementarea fondurilor europene, precum si experti din firme de consultanta si de avocatura specializate in derularea de proiecte cu fonduri europene.

 


Program

 

 

Locul de desfasurare: Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara

 

 

9:30 - 13:00

Modulul de informare - masuri active pentru pregatirea firmei pentru perioada post-aderare

 

Teme:

   prezentarea fondurilor europene destinate Romaniei si a Programului Operational pentru sectorul IMM "Cresterea Competitivitatii Economice";

   adaptarea tehnica deplina la legislatia europeana de mediu;

   obtinerea standardelor de calitate a serviciilor;

   inregistrarea si apararea marcilor in context intern, european si international.

 

13:00 - 14:00 Pauza

 

14:00 - 17:30

Modulul de formare - studii de caz, simulari, exercitii, runde de intrebari si raspunsuri

 

   domenii sectoriale si tipuri de proiecte pentru sectorul privat;

   costuri eligibile si autoritati de implementare;

   componentele documentatiei tehnice (studiu de fezabilitate, proiect tehnic, analiza de risc, bugetare etc.), regimul achizitiilor publice si incheierea parteneriatelor public-privat;

    probleme legate de evaluare, raportare si audit.

 

17:30 - 18:30

Modulul de consiliere - discutii directe cu firmele interesate sa depuna proiecte, sub coordonarea consultantilor EUROLINK si cu sprijinul tehnic al agentiei de PR & Lobby partenere, PHAETON GALA.

 


Comunicat de Presa

 

MEDIUL DE AFACERI si COMUNITATILE LOCALE din ZONA de VEST

se MOBILIZEAZA pentru ACCELERAREA ABSORBTIEI FONDURILOR STRUCTURALE

 

~ Comunicat de Presa ~

 

Bucuresti, 26 martie 2006

 

In scopul sprijinirii de catre societatea civila a Programului National de Pregatire a Mediului de Afaceri pentru Aderare, patronat de Presedintele Romaniei si coordonat de Ministerul Integrarii Europene, Casa Europei “EUROLINK”, sub egida Platformei central-europene CEFTAC, a demarat cu sprijinul prefecturilor din zona de vest si al altor importanti parteneri locali ciclul sesiunilor intensive de informare, training si consultanta deschise managerilor, intreprinzatorilor privati si comunitatilor locale dornice sa realizeze proiecte cu fonduri europene post-aderare.

 

Echipa mixta de experti guvernamentali si de traineri proprii ai retelei EUROLINK din tara, au prezentat stadiul actual de pregatire institutionala in vederea operationalizarii programelor cu Fonduri Structurale si de Coeziune care fac posibila, imediat dupa aderare, utilizarea potentiala a 8 milioane de euro in medie pe zi. Atat colectivitatile locale, cat si intreprinderile mici si mijlocii interesate sa depuna proiecte au fost indemnate sa inceapa de indata intocmirea complicatelor dosare tehnice necesare (studiu de piata, calcul de fezabilitate, analize de risc, proiect tehnic, bugetare etc) pentru a se putea incadra in timp, avand in vedere aplicarea principiului “primul venit, primul servit”, ca si selectarea proiectului cel mai avantajos din punctul de vedere al obiectivelor programelor.

 

La initiativa reprezentantilor Federatiei Regionale a IMM, a Centrului Euroregional pentru IMM si Cooperatie de la Timisoara, beneficiiind de medierea Academiei de Advocacy din Timisoara, ca si de participarea reprezentantilor Agentiei de Dezvoltare Economica a Judetului Timis si a sprijinului moral al ADR VEST si al Oficiului Teritorial al ANIMMC, cei 80 de invitati si participanti la lucrarile desfasurate in parteneriat si la sediul Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara, au mandatat pe organizatorii evenimentului sa transmita catre autoritatile centrale de coordonare si de management, cat si catre Comisia Europeana urmatoarele solicitari exprese si doleante:

 

  1. Pentru evitarea oricaror intarzieri si suspiciuni asupra informarii institutiilor si companiilor interesate, stabilirea pana la data de 14 aprilie a.c. a unor termene publice precise asupra regulamentelor de functionare a asa-numitelor programe complement, a tututor “regulilor jocului “ si schema clara a agentiilor de implementare;

  2. Apropierea intregului proces de selectare si gestionare a proiectelor in raport cu agentiile de dezvoltare si cu organizatiile profesionale regionale ale mediului de afaceri care au perspectiva specificului si nevoilor concrete ale zonei;

  3. Necesitatea urgenta a stabilirii de catre autoritatile de management (ministerele) a  unor termene clare pentru publicarea ghidurilor solicitantilor, orientarilor tehnico-procedurale si a listei anexelor obligatorii pentru depunerea proiectelor, precum si angajarea si formarea resurselor umane (circa 4000 de experti) pentru agentiile intermediare ce vor gestiona fondurile, ca si pentru organizatiile ordonatoare de fonduri;

  4. Impunerea pana la data operationalizarii programelor a unor norme precise autoritatilor centrale, cat si judetene/locale legate de asigurarea prin bugete a co-finantarii proiectelor, ca si identificarea, impreuna cu sistemul bancar si alte organisme de creditare/asigurare, a modului de acoperire a derularii financiare a proiectelor inainte de finalizarea acestora.

  5. Stabilizarea si publicarea in timp util a modificarilor cu privire la sistemul parteneriatului public-privat, deschis inclusiv organizatiilor neguvernamentale in care pot sa se deruleze proiectele de anvergura post-aderare;

  6. Anuntarea in termen de maxim o luna a unor termene si responsabilitati precise pe care urmeaza sa le aiba Autoritatea de Sprijin pentru Cadru Comunitar si agentia specializata a Ministerului Finantelor Publice.

 

In favoarea accelerarii si dinamizarii adminsitrative a absorbtiei fondurilor, aceste puncte sunt de acum supuse dezbaterii publice si vor face obiectul unui MEMORANDUM catre parlamentarii romani euro-observatori la Parlamentul European, catre forurile politice si administrative din Romania si UE, direct implicate in cadrul procesului. In acelasi context, organizatorii au pledat pentru necesitatea formarii unor consortii solide de parteneri (colectivitati locale, organizatii profesionale ale mediului de afaceri, tip camere de comert, patronate, agentii de consultanta, precum si organizatii non-guvernamentale), care sa poata prelua eficient si nepartizanal procesul de derulare si administrare a proiectelor mari.

 

Dezbaterile au beneficiat de mediatizarea deosebita prin preluarea esentei discutiilor in cadrul emisiunilor specializate, realizate de Radio Romania Actualitati si TVR Timisoara. In acest context, reprezentantul zonal al ANIMMC a anuntat ca va sprijini in mod direct prin reteaua sa teritoriala organizarea in parteneriat a urmatoarelor sesiuni de informare, training si consultanta programate sa aiba loc in luna aprilie la Baia Mare, Constanta si Iasi.

 

La solicitarea expresa a participantilor, a nevoii acestora de orientare si consiliere in vederea formarii consortiilor, selectarii celor mai adecvate agentii de consultanta partenere, ca si a  procesului de derulare a programelor, Casa Europei a decis sa consacre o sectiune speciala a paginii de web www.HouseofEurope.ro, continand ultimele noutati, materiale bibliografice, contacte utile privind Fondurile Structurale si de Coeziune Social-Economica, precum si calendarul urmatoarelor evenimente coordoante in cadrul proiectului ce urmeaza sa aiba loc in tara si la Bruxelles, cu sprijinul Biroului de Lobby deschis prin asistenta tehnica a agentiei PHAETON GALA.

 

Evenimentul de la Timisoara a fost posibil cu sprijinul urmatorilor sponsori: Alpha Bank, SCPA Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, SCPA Hahui si Asociatii si Prim Consulting Group.

 

Pentru conformitate,

Secretariatul Casei Europei

 


Pachet de Beneficii pentru Sponsori

 

 

Avantajele companiei care sponsorizeaza Sesiunile de Informare si Training:

 

promovarea brand-ului si imaginii companiei in evenimente cu impact imediat la nivel local/regional, inclusiv pe paginile de web ale organizatorului si in asociere cu partenerii institutionali;

prezentarea portofoliului de produse si servicii, adaptat nevoilor firmelor participante;
stabilirea unei strategii de promovare coerenta si continua, flexibila in functie de nevoile companiei si adaptabila in context economic si geografic adecvat;
extinderea bazei de clienti si contacte locale;
implicarea intr-un proiect major, cu miza europeana si sansa reliefarii Responsabilitatii Sociale Corporative a companiei Dvs.;
intarirea relatiilor directe cu reprezentantii autoritatilor, mass-media si ai furnizorilor de servicii necesare pe plan local/regional;
adaptarea propriei strategii de dezvoltare pe termen mediu, in functie de intelegerea cerintelor si nevoilor identificate prin proiectele supuse spre finantare din fonduri europene.

 

Pentru detalii suplimentare, va rugam sa contactati Secretariatul Casei Europei.

 

 

Sesiuni de informare si training

 Programarea Sesiunilor  Info

 


 

Home

News

Main issues

Projects

Youth

Press Release

Contact