Sesiuni de informare si training - Fonduri Structurale

EUROLINK - House of Europe

 

Structura sesiunilor

Conditii de participare

Pachet de Beneficii pentru Sponsori

 

 

La Constanta, Casa Europei a lansat Ghidul pentru accesarea Fondurilor Structurale si noul site www.StructuralFunds.ro  

Sesiune de informare si training

CONSTANTA

 

 

Biblioteca Judeteana Constanta

8 mai 2006

Programul Sesiunii (doc. Word)

 

In seria sesiunilor de training si consultanta pentru mediul de afaceri si comunitatile locale, organizate de EUROLINK - Casa Europei, in data de 8 mai 2006, la sediul Bibliotecii Judetene Constanta, cu sprijinul Agentiei pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie si al Prefecturii Constanta, a fost lansata si la Constanta brosura-ghid “Fondurile Structurale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie. Mod de intrebuintare, provocari si oportunitati”, precum si noua pagina de internet www.StructuralFunds.ro, menita sa fie o interfata flexibila pentru comunicarea dintre autoritatile romane la nivel central, regional si local, pe de-o parte, iar pe de alta parte, beneficiarii programelor si agentiile de consultanta care le vor sprijini in realizarea acestora.

 

Reamintim ca acest document a fost initial prezentat in cadrul TIMM 2006, desfasurat in Capitala, la ROMEXPO (4-6 mai 2006) si promovat la nivel national prin emisiunea “EUROMONITOR” (realizata de canalul N24) si “DIALOGURI EUROPENE”, difuzata vineri, 5 mai 2006 de Radio Romania Actualitati.

 

La Constanta, lectorii care au reprezentat Ministerul Integrarii Europene, Ministerul Economiei si Comertului, ANIMMC, precum si Societatea de Avocatura “Hahui si Asociatii” si Fundatia EUROLINK-Casa Europei au remarcat ca pregatirile in vederea operationalizarii Fondurilor Structurale au intrat intr-o noua etapa, aceea de aprobare de catre Comisia Europeana a documentelor de programare propuse de autoritatile romanesti de management. In acest context, reprezentantul rezident al Guvernului Italiei, desemnat pe langa Ministerul Economiei si Comertului din Romania pentru sprijinirea operationalizarii programului “Cresterea Competitivitatii Economice”, Dl Francesco NATALE, a pledat pentru constituirea unor consortii de parteneri cat mai reprezentative si solide, care sa se implice in toate etapele procesului de accesare a Fondurilor Structurale, de la faza programarii pana la cea a evaluarii rezultatelor proiectelor. In acest sens, reprezentantul italian a evocat experienta italiana in domeniu, legata de antrenarea mediului de afaceri, asociatiilor patronale si profesionale si organizatiilor neguvernamentale in procesul de formulare a obiectivelor si ariilor tematice aleprogramelor avute in vedere sa se realizeze cu sprijinul Fondurilor Structurale si a altor resurse de finantare atrase.

 

La randul sau, reprezentanta autoritatii de management din cadrul MEC, Dna Director Catalina MELITA, a detaliat oportunitatile multiple de finantare ce stau la indemana companiilor si a asigurat ca, in ciuda anumitor obstacole inerente inceputului, procesul se va incadra in general in calendarul convenit initial cu Comisia Europeana.

 

In cadrul lucrarilor, Directorul Oficiului Teritorial al ANIMMC, Dl Dumitru NANCU, a lansat invitatia de candidatura cu proiecte si la programele de finantare curenta ale Agentiei, capabile sa asigure o testare a capacitatii firmelor si o mai buna pregatire inainte de accesarea Fondurilor Structurale.

 

In final, reprezentantul Casei Europei, Dl Sever AVRAM, a recomandat celor peste 60 de participanti sa inceapa deja cat mai curand cu putinta identificarea nevoilor si realizarea documentelor tehnice anexa (studiile de fezabilitate, planurile de afaceri, studiile de piata si, mai ales, strategiile de dezvoltare zonala si sectoriala) pentru ca in momentul operationalizarii programelor sa existe posibilitatea unei accesari in timp util a fondurilor disponibile.

 


 

 

PROGRAMAREA SESIUNILOR  

 

Oferim la cheie sesiuni de training si consultanta personalizata pentru grupe de minim 30 de companii/organizatii. Sesiunile pot fi organizate la Bucuresti, in colaborare cu Camera de Comert si Industrie a Romaniei, sau la locul dorit de organizatiile solicitante.

 

Pentru rezervare, va rugam sa ne contactati:

Tel./fax: (021) 230.49.97 sau e-mail: eurolink@b.astral.ro

 

 

Sesiune de informare si training

TIMISOARA

CCIAT, 24 martie 2006

 

MASURI ACTIVE de PREGATIRE a COMPANIILOR pentru INTEGRARE

si ACCESARE a FONDURILOR STRUCTURALE si de COEZIUNE

~ Anunt important ~

 

Bucuresti, 28 februarie 2006

 

Conform revistei “BIZ” (nr. 118/februarie 2006), intrarea in Uniunea Europeana a noilor State Membre “a determinat falimentul companiilor care nu au reusit sa adopte masuri de modernizare, inainte de integrare. Acestea au inregistrat in anul urmator integrarii cele mai mari pierderi si nu au mai putut recupera terenul pierdut”

 

Pe de alta parte, dupa cum arata ultimul numar al revistei “EUROLIDER” (ianuarie 2006), Comisarul European  pentru Extindere a anuntat ca Romania nu este pregatita pentru accesarea Fondurilor Structurale si de Coeziune, iar Directorul General pentru Dezvoltare Regionala al MIE a recunoscut si el aceasta stare actuala de lucruri.

 

Cu sprijinul Ministerului Integrarii Europene, EUROLINK - Casa Europei organizeaza in vederea implementarii Programului National de Pregatire pentru Aderare a Mediului de Afaceri, un ciclu de sesiuni intensive de informare, training si consultanta, sub genericul: “Cum sa ne pregatim firma in vederea integrarii in Piata Unica Europeana si pentru a utiliza Fondurile Structurale si de Coeziune?”.

 

In cadrul proiectului, realizat, de asemenea, pe baza parteneriatului incheiat si cu Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS) si Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), precum si in colaborare cu institutii ale administratiei publice locale si judetene, grupurile-tinta sunt: manageri ai firmelor private, experti ai camerelor de comert si a altor grupuri de oameni de afaceri, reprezentanti ai patronatelor, asociatiilor profesionale, administratiei publice locale si ai agentiilor descentralizate.

 

Sesiunile pot fi realizate in complementaritate cu cele similare destinate comunitatilor locale, care nu vor putea realiza proiectele propuse decat cu sprijinul mediului de afaceri, prin sistemul de parteneriat public-privat aflat in curs de reformare legislativa, conform practicilor europene. De aceea, aceste sesiuni sunt structurate in trei componente:

Pana in prezent, si-au exprimat deja intentia de a sprijini organizarea unor asemenea sesiuni autoritatile publice si camerele de comert din urmatoarele judete: Bistrita-Nasaud, Braila, Brasov, Buzau, Constanta, Hunedoara, Neamt, Salaj si Timis.

 

Partenerii media principali ai proiectului sunt: revista de informare, comunicare si integrare europeana “EU.RO.COM” si revista afacerilor Telecom, Internet @ New Media “Comunicatii Mobile”.

 

Pentru definitivarea agendei calendaristice a sesiunilor, companiile si organizatiile interesate sa participe sunt rugate sa contactacteze secretariatul Casei Europei.

 

Pentru conformitate,

 

Secretariatul Casei Europei EUROLINK

Cartier Floreasca, Caporal Bulugea 9, sector 2, Bucuresti

Tel./fax: (021) 230.49.97;

E-mail: eurolink@b.astral.ro

______________________________________________________________________________________

Partener Relatii Publice si Promovare: Agentia PHAETON Gala: www.HospitalityCentre.ro/phaeton.php

 


Structura sesiunilor

 

Acest ciclu de sesiuni a fost demarat in urma vizitei de documentare intreprinsa in decembrie 2005 la Comisia Europeana si Parlamentul European, ocazie cu care organizatorii au fost informati asupra riscurilor legate de capacitatea de absorbtie a fondurilor europene de catre Romania, mai ales in contextul puternicului impact al integrarii in Piata Unica asupra firmelor romanesti, afectate masiv de o crestere a concurentei pe piata si de costul masurilor economice si tehnice pe care trebuie sa le ia, dupa ianuarie 2007.

 

Numai firmele care vor investi acum in acest gen de formare vor putea redacta proiecte si castiga finantari, in mod independent sau in parteneriat cu comunitatile locale. Fondurile accesabile sunt de la cateva sute de mii la milioane de euro, iar numarul de proiecte ce pot fi aprobate este nelimitat pentru entitatea care le promoveaza. Astfel, consideram formula de lucru propusa ca fiind optima ca raport timp investit - cost - calitate si va adresam invitatia de a nu rata aceasta oportunitate de a maximiza sansele de absorbtie a fondurilor europene negociate intre Romania si Uniunea Europeana.

 

PROGRAMUL SESIUNILOR

 

Cum ne pregatim in vederea integrarii in Piata Unica

si pentru a utiliza Fondurile Structurale?

sesiuni intensive de informare, training si consiliere 

 

Parteneri oficiali:

AGENTIA NATIONALA pentru INTREPRINDERI MICI si MIJLOCII si COOPERATIE

CAMERA de COMERT si INDUSTRIE a ROMANIEI

 

cu sprijinul:

MINISTERULUI INTEGRARII EUROPENE

AGENTIEI ROMANE pentru INVESTITII STRAINE

 

 

 

 

   9:30 – 10.00 Deschidere Oficiala in prezenta reprezentantilor autoritatilor publice centrale si locale

 

   Masuri active pentru perioada post-aderare si accesarea Fondurilor Europene

  

   10:30 11:30

   A.                 standarde obligatorii de mediu, certificarea calitatii, inregistrarea si apararea marcilor

 

   11:30 – 13:30

   B.                 pregatirea absorbtiei Fondurilor Structurale si de Coeziune

·    domenii sectoriale si tipuri de proiecte pentru sectorul privat si in sistem public-privat;

·    criterii de eligibilitate, sistemul autoritatilor de management si de implementare;

·    formarea consortiilor de parteneri si selectarea contractorilor/sub-contractorilor.

 

   13:30 – 14:30 Pauza de pranz

 

  

   Prezentarea si derularea proiectelor cu Fonduri Structurale

  

   14:30 – 16:30 

   A.     componentele documentatiei tehnice (intocmirea dosarului):

§         plan de afaceri/studiul de piata

§         calcul de fezabilitate - analiza de risc

§         investigatia tehnica

§         buget

   B.     regimul achizitiilor publice si incheierea parteneriatelor public-privat

   C.     modul de raportare, audit intern si extern si evaluare finala.

 

   16:30 – 18:30

   Consultatii directe individuale cu firmele interesate sa depuna proiecte, sub coordonarea consultantilor retelei EUROLINK si cu sprijinul tehnic al agentiei de PR si lobby partenere, PHAETON GALA.

 

   Lectori si traineri invitati:

  • experti pentru dezvoltare regionala din cadrul Ministerului Integrarii Europene, precum si specialistii direct implicati din Ministerul Economiei si Comertului, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, Ministerul Finantelor Publice.

  • consultanti independenti din sectorul privat si ONG, specializati in proiecte cu finantare europeana;

  •  juristi specializati in drept comunitar si in aplicarea tehnica a standardelor si normelor acquis-ului comunitar in domeniile vizate. 

 

 


Conditii de participare

 

Grupuri-tinta

·  managerii societatilor comerciale interesate;

·  reprezentantii patronatelor si asociatiilor profesionale elegibile;

·  expertii camerelor de comert si a altor grupuri ale oamenilor de afaceri;

·  reprezentanti ai autoritatilor publice locale si ai agentiilor descentralizate care participa la formarea parteneriatelor si la evaluarea proiectelor;

· alti experti in domeniul redactarii si derularii proiectelor cu fonduri europene.

 

Participantii interesati trebuie sa achite contravaloarea unei contributii per participant in valoare de 98 RON.

 

Inscrierea este validata dupa primirea de catre organizatori a Formularului de Inscriere completat si in baza confirmarii platii. Sesiunea va fi organizata pentru un numar minim de 30 de participanti.

 

Toti participantii prezenti vor primi la sfarsitul sesiunii Certificat de Participare.

 


Pachet de Beneficii pentru Sponsori

 

 

Sesiunile se vor desfasura in toate centrele importante de afaceri, municipiile-resedinta ale Agentiilor de Dezvoltare Regionala, centrelor universitare mari etc. Ele beneficiaza de sprijinul tehnic direct al prefecturilor, consiliilor judetene si camerelor de comert teritoriale. In felul acesta, intregul mediu de afaceri, reprezentantii sectorului IMM, dar si expertii ce vor fi implicati in gestionarea Fondurilor Structurale si de Coeziune Social-Economica vor avea sansa sa participe direct. Sesiunile sunt evenimente cu maxim impact mediatic pe plan local si regional, fiind realizate cu sprijinul partenerilor media traditionali care au colaborat la proiectele organizate de Casa Europei. De asemenea, ele vor antrena si posturi de TV, radio si publicatii regionale/locale, care trateaza probleme de afaceri si de integrare europeana.

 

Avantajele companiei care sponsorizeaza Sesiunile de Informare si Training:

 

promovarea brand-ului si imaginii companiei in evenimente cu impact imediat la nivel local/regional, inclusiv pe paginile de web ale organizatorului si in asociere cu partenerii institutionali;

prezentarea portofoliului de produse si servicii, adaptat nevoilor firmelor participante;
stabilirea unei strategii de promovare coerenta si continua, flexibila in functie de nevoile companiei si adaptabila in context economic si geografic adecvat;
extinderea bazei de clienti si contacte locale;
implicarea intr-un proiect major, cu miza europeana si sansa reliefarii Responsabilitatii Sociale Corporative a companiei Dvs.;
intarirea relatiilor directe cu reprezentantii autoritatilor, mass-media si ai furnizorilor de servicii necesare pe plan local/regional;
adaptarea propriei strategii de dezvoltare pe termen mediu, in functie de intelegerea cerintelor si nevoilor identificate prin proiectele supuse spre finantare din fonduri europene.

 

Pentru detalii suplimentare, va rugam sa contactati Secretariatul Casei Europei.

 

 

Home

News

Main issues

Projects

Youth

Press Release

Contact